سهند نادی حق سهند نادی حق ، تا این لحظه: 14 سال و 8 ماه و 4 روز سن داره

سهند نادی حق

ژله خرده شیشه

1390/11/4 13:30
نویسنده : مامان سهند
9,265 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به دوستای گل و نازنینم

عده ای از شما عزیزان خواسته بودید که طرز تهیه ژله خرده شیشه رو براتون توی یه پست بزارم که منم اطاعت امر میکنم؛

ژله  ها رو در رنگهای مختلف آماده میکنیم سعی کنید رنگهاتون زیاد به هم نزدک نباشن رنگهایی که من انتخاب کردم؛ قرمز - آبی - سبز - نارنجی -  و ژله بیس   البته اگر تنوع رنگیش بهتر و بیشتر بود خوشگلتر هم میشد.

ابتدا ژله ها رو جدا جدا در ظرفهای مربع یا مستطیل شکلی درست میکنیم و آب مورد نظرمون برا ژله ها به جای دو لیوان یک لیوان آب گرم و یک چهارم لیوان آب سرد میریزیم که سفت تر در بیاد و مهمتر از همه اینکه ظرفی که میخوایم ژله بگیره رو داخلش سلفون میکشیم و بعد ژله رو میریزیم تو ظرف که موقع تیکه تکه کردن راحتتر بتونیم انجام بدیم و تر و تمیز تر در بیاد و یه نکته اینکه وقتی ژله رو تو آب گرم حل کردین یک دقیقه هم داخل مایکروفر قرار بدین تا مایع براقتر بشه.داخل یخچال قرار میدیم به مدت یک شب تا صبح...تا کاملا سفت بشه

 

حالا مهمترین قسمت ژله خرده شیشه ژله بیس هستش: دو تا پودر ژله آلوئه ورا رو در سه لیوان شیر سرد حل میکنیم و اونقدر با قاشق هم میزنیم تا مایع یکدستی به دست آید و پودر به خوبی حل شود چون شیر سرده کمی طول میکشه ولی حوصله کنید تا کارتون خوب پیش بره  و یک قوطی شیر عسل رو بهش اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مایعی اسفنجی شکل به دست آید و به مدت یک دقیقه داخل مایکروفر قرار میدیم و دوباره هم میزنیم.( اگر پودر ژله آلوئه ورا گیرتون نیومد میتونید از پودر ژلاتین هم استفاده کنید.)

ژله های رنگی رو یکی یکی با سلفون از داخل ظرف در میاریم و میزاریم یه جای صاف و با چاقوی پهن و خیس به قطعات کوچیک میبریم و قالب اصلیمون رو که مستطیل شکل هست اماده میکنیم و داخلش سلفون میکشیم و ژله های رنگی رو طوری داخل ظرف میچینیم که رنگهای مثل هم ترجیحا پیش هم نباشند.

مراحل ساخت ژله خرده شیشه

 ژله بیس امون رو میزاریم تو هوای خانه که کاملا سرد بشه بعد از اینکه کاملا سرد شد میریزیم رو ژله های رنگی تا کاملا ژله ها رو بپوشونه و قرار میدیم داخل یخچال ۵  ۶ ساعت بعد ژله مون آماده است . 

ژله خرده شیشه

 بعد از اینکه گرفت با سلفون برمیگردونیم تو یه سینی صاف و با چاقوی پهن دور تا دورش رو برش میدیم تا مستطیل یا مربع های براق و یکدستی به دست بیاد...

مرحله بریدن ژله

بعد از اینکه ژله ها رو برش دادیم توی ظرف میچینیم و جلوی مهمانهای عزیزمون میزاریمممممخوشمزه

واقعا این ژله هم خوشمزه اس و هم شیکهقلب، امیدوارم خوشتون بیاد و نوش جان کنید.

مرحله نهایی ژله خرده شیشه

۱. از شیر داغ به هیچ وجه استفاده نکنید چون شیر می بره.

۲. از ژله بیرنگ با آب استفاده نکنید حتما باید شیر داشته باشه.

۳. حتما از سلفون و چاقوی خیس استفاده کنید.

 

نوش جان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (31)

مامان متین
4 بهمن 90 13:59
وای چه باحال در اولین فرصت درست می کنم .ممنون عزیزم. راستی چرا نباید ار ژله بیرنگ با آب استفاده کنیم .چی می شه مگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


فاصله بین ژله ها رو سفیدی شیر میپوشونه و خیلی قشنگ میشه ولی اگر آب باشه همه ژله ها بدون فاصله به هم میچسبن و زیاد قشنگ نمیشه
سمانه مامان پارسا جون
4 بهمن 90 18:06
من به جای شیر بستنی وانیلی زده بودم اون هم خیلی خوشمزه شده بود از خوردنش سیر نمیشدم حالا این دفعه شیر میزنم
گروه بالی گل
4 بهمن 90 19:08
خاطره ای فراموش نشدنی را با گروه بالی گل برای کودکان خود بجای بگذارید حتما ببینید http://badkonak.rzb.ir گروه بالی گل را به دوستان خود معرفی کنید تا آنها هم از خدمات ما بهره مند شوند امیدواریم هر روز کامتان شیرین باشد
آذر
4 بهمن 90 23:35
خیلی ممنون.واقعا دستت درد نکنه.به زودی می خوان برا کیارش تولد بگیرم حتما این ژله رو درست می کنم.
ترنم
5 بهمن 90 15:53
معصومه عزیزم ممنونم از زحمتت خیلی لطف کردی گلم کارت حرف نداشت بوسسسسسسسس
زهره مامان نیایش
5 بهمن 90 23:20
خیلی خوشگله حتما خوشمزه هم میشه نیایش هم عاشق ژله است فکر کنم اگه یه بار درست کنم دیگه هیچی نخوره همش بگه ژله میخوام به هر حال ممنون


نوش جونشششششششششش
مامان متین
7 بهمن 90 0:57
مرسی عزیزم از جوابت
مامان امیرعلی
7 بهمن 90 17:21
دستت درد نکنه مامان سهند
آذر
7 بهمن 90 17:37
سلام عزيزم واقعا اين ني ني گپ حرفها رو نگه مي داره.در هر صورت خيلي خوشحال شدم.سهند روببوس
مام پارسا
7 بهمن 90 20:25
سلام معصومه جون. من تازه با وبلاگتون آشنا شدم.وبلاگ جالبی دارید.با اجازتون لینکتون می کنم. خوشحال میشم شما هم افتخار بدید.
كاكل زري يا نازپري
7 بهمن 90 22:50
خيلي با حال بود معصومه جون من كه دهنم آب افتاد دستت درد نكنهههههههه
مامان ماهان
8 بهمن 90 9:18
واقعا ژله خوشمزه ایه دستت درد نکنه ممنونمممممممممممممم
مامان علی
8 بهمن 90 19:58
سلام معصومه جون. من که دلم خواست. حتما درست میکنم من عاشق دسر هستم ممنون از لطفت. سهند جون رو ببوس.
مهدیه
9 بهمن 90 14:19
سلام من درست کردم با شیر اما خراب شد، یعنی ژله اش با شیر سفت نمیشد
مامان امیر علی
10 بهمن 90 19:59
خیلی ممنون اما خیلی سخته ها
مامان کیان
11 بهمن 90 14:18
خیلی جالبه دستت درد نکنه خانوم باسلیقه با مطالب جدید به روزم . سر بزن خوشحال میشیم
مامان متین
11 بهمن 90 18:20
_________¤¤¤¤¤¤¤¤____________¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ___¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_______¤¤¤¤¤ __¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_________¤¤¤¤ _¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤________¤¤¤¤ _¤¤¤¤¤¤¤¤ مهربون همیشگی ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_____¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤___¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ من آپم ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ گذری ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ نیم نگاهی ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ نظری ¤¤¤¤¤¤¤ __¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ____________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ______________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _________________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ___________________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ _____________________¤¤¤¤¤¤ ______________________¤¤¤¤ _______________________¤¤
بهناز خانومی
12 بهمن 90 9:55
مامان تنبل کجاییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهناز خانومی
13 بهمن 90 9:36
چرا دیگه آپ نمیکنی؟ چرا دیگه به من سر نمیزنی؟
غزاله
13 بهمن 90 10:05
چه قدر خوشمزه به نظر مياد.ايشالا حتما در اولين فرصت درست ميكنم
پریچهر
13 بهمن 90 11:43
سلام وب خیلی خیلی خوشکلی دارین خوشحال میشم بهم سر بزنید ممنون
پریچهر
13 بهمن 90 11:44
خوشمزه بود
مامان کوثری
13 بهمن 90 14:45
آپم زود بیا کارت دارم
مامان نسترن
13 بهمن 90 18:38
سهند جونم ببخش آقا که دیر بهت سرزدم. دوستت دارم گل پسری ممنونم مامان باسلیقه
مامان حسین
13 بهمن 90 21:28
به به چه خوشگله حتما درست میکنم
نسترن
14 بهمن 90 22:13
سلام چقدر هوس برانگیزه!! معصومه جون خوبی؟سهند خوبه؟دلم خیلی براتون تنگ شده...
نبات کوچولو
15 بهمن 90 0:18
قرار شده که هر هفته یک تصویر برگزیده رو در پست ثابت نبات کوچولو قرار بدیم شماره اول مربوط به تصویری از نازنین ساداتـه که با چادر نماز زیباش می خواد نماز بخونه شما هم تصویر کودک دلبندتون رو به nabat.nabaty@yahoo.com بفرستید تا در هفته های آینده با یک قالب زیبا و دلچسب در پست ثابت نبات کوچولو قرار بگیره
مامان امیر علی
15 بهمن 90 14:02
سهند جون ما چطوله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
مامان نیایش
15 بهمن 90 18:07
وااااااای گل پسری چه ناز حرف میزنی عزیزم الهی همیشه شاد باشی نیایش من هم خدا رو شکر خیلی حرف زدنش کامل شده اصلا یهو انگار حرف میزنن ای وروو جک ها راستی خانمی باید حتما اگه موفق شدی از پوشک بگیریش منو هم راهنمایی کنی راستش هنوز جرات نکردم امتحان کنم یعنی یه بار کردم شکست خوردم ولی الان حس مسکنم بذارم هوا گرم بشه بهتره که لااقل لباسای تنش کمتر باشه و خودم هم وقت و حوصله ام بیشتر باشه ان شا الله موفق باشی
مامان امیرعلی
19 بهمن 90 1:51
سلام معصومه جان.من اومدم این ژله رو درست کردم.ولی چون ژله آلوورا گیر نیاوردم و پودر ژلاتین هم نبود.مجبور شدم 2 تا بسته ژله موز رو با 3 تا لیوان شیر سرد و یه بسته شیر موز قاطی کنم برا ژله بیس.ولی الان خیلی وقته تو یخچاله ولی هنوز نبسته.میگی چیکارش کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
samira
2 اسفند 92 23:26
سلام وبلاگ زیبایی دارید با اجازتون این آموزش رو گذاشتم وبلاگم ممنون از دستور خوبتون خوشحال می شم بهم سر بزنید